Periode | Toelichting |
2024 | Gerechtelijk deskundigenonderzoek naar implementatie Navision met MS Dynamics CRM |
2024 | Partij deskundigenonderzoek naar realisatie online boekingsplatform |
2024 | Onderzoek voor klant naar falend project voor ontwikkeling Magento webshop |
2023 | Deskundigenonderzoek naar problematisch verlopen project voor de ontwikkeling een webshop/website |
2022 | Bemiddeling bij het oplossen conflict over een verkeerd verlopen migratie van een webshop |
2022 | Deskundigenonderzoek in hoger beroep naar realisatie websites, apps en widget voor een reserveringssysteem |
2022 | Contra-expertise over de implementatie van een ERP-systeem in meerdere werkmaatschappijen |
2022 | Deskundigenonderzoek naar de ontwikkeling van een internationale community website |
2022 | Deskundigenonderzoek naar de realisatie van een complexe webshop |
2021 | Bindend advies over het (tussen)resultaat van een meerjaren IT-project in de publieke sector |
2021 | Gerechtelijk deskundigenonderzoek naar maatwerk managementanalyses |
2021 | Deskundigenonderzoek in hoger beroep realisatie CRM-systeem |
2021 | Deskundigenonderzoek upgrade Magento webshop |
2021 | Advies inzake vervanging ERP/Project toepassing. |
2020 | Deskundigenonderzoek naar problemen die resteren na oplevering van de webshop waarin een geïntegreerde oplossing voor offertes op maat is gerealiseerd. |
2020 | Deskundigenbericht over kosten en kwaliteit van een cloudmigratie en vervanging centrale bedrijfsapplicatie |
2020 | Deskundigenonderzoek naar mislukte implementatie ERP-pakket uitzendorganisatie |
2020 | Deskundigenonderzoek naar het resultaat van een meerjarig Agile softwareproject |
2020 | Deskundigenonderzoek naar de waarde van maatwerksoftware en bijpassende IT diensten |
2019 | Deskundigenonderzoek mislukte ontwikkeling van een centrale verrekenapplicatie |
2019 | Deskundigenonderzoek falend project implementatie standaard ERP oplossing |
2019 | Deskundigenonderzoek mislukt project voor de vervanging van een legacy kernsysteem door low code solution |
2019 | Onderzoek (rechtsbijstandsverzekering) inzake een moeizame webshop migratie |
2019 | Oordeel en advies inzake Agile delivery |
2018 | Onderzoek problemen standaard softwarepakket |
2018 | Beoordeling aanspraak schadevergoeding |
2018 | Beoordeling problemen software update |
2018 | Beoordeling inbreuk datacollectie |
2018 | Onderzoek inbreuk intellectueel eigendom |
2017 | Onderzoek oplevering webtoepassing |
2017 | Beoordeling Open Source en overdracht |
2017 | Gerechtelijk onderzoek mislukt website project |
2017 | Gerechtelijk onderzoek mislukte software implementatie in de zorg |
2016 | Second opinion IT Projectuitvoering |
2016 | Bindend advies Serverstoring |
2016 | Second opinion Impactanalyse |
2016-heden | CEO ICT dienstverlener voor software grootschalig planmatig woningonderhoud |
2015 | Bindend advies Navision maatwerk |
2014 | Onderzoek inbreuk auteursrecht |
2014 | Onderzoek kwaliteit oplevering software |
2014 | Analyse problemen met nakomen ICT service level agreement |
2014 | Onderzoek inbreuk Intellectueel Eigendom |
2014 | Onderzoek inbreuk auteursrecht |
2014 | Second opinion deskundigenbericht |
2013 | Onderzoek softwaredistributie |
2013 | Beoordelen kwaliteit deskundigenbericht |
2013 | Deskundigen memorandum voor rechtsbijstandverzekering |
2013 | Beoordeling deskundigenbericht, second opinion |
2013 | Partijdeskundige onderzoek oplevering software |
2013 | Onderzoek beschikbaarstelling broncode |
2012 | Partijdeskundigenbericht ERP implementatie |
2012 | Diverse kleine ICT deskundigenonderzoeken |
2012 | Partijdeskundigenbericht ICT vernieuwing implementatie |
2012 | Begeleiding deskundigenonderzoek testen en acceptatie |
2012 | Advies downloaden en bestandslocaties |
2012 | Partijdeskundigenbericht realisatie website |
2011 | Geslaagd voor het examen Gerechtelijk Deskundige |
2011 | Benoemd als bestuurslid van Nederlandse Vereniging van Beëdigde Informaticadeskundigen NVBI |
2011 | Beëdigd als informaticadeskundige (NVBI) |
2010 | Succesvol afleggen Vakbekwaamheidstoets Nederlandse Vereniging van Beëdigde Informaticadeskundigen NVBI |
2010 | Management coaching van een IT product development manager |
2010 | Opzet en beheer sponsorwebsite www.zwemmentegenkanker.nl |
2010 | Inrichting programmabeheer van een omvangrijke webgebaseerde gedistribueerde toepassing |
2010 | Advisering over business toepasbaarheid Social Media |
2009 | Inrichten van een OTAP ontwikkelstraat voor realisatie van een omvangrijke gedistribueerde webtoepassing |
2009 | Uitvoering en begeleiding van een selectietraject voor een standaard toepassing voor de volledieg back-office van cursusinstituut |
2009 | Audit en advisering over de uitvoering van een moeizaam verlopend multi disciplinair IT project in de zorgsector |
2007-2009 | Projectmanager voor implementatie Customer Relationship Management software oplossing bij een vermogensbeheerder |
2007-heden | Projectmanager international projectteam, regelmatige webmeetings, visievorming, sturing en controle realisatie programmatuur |
2007-heden | Team member Open Source project |
2007 | Projectmanegement en directieadviseur voor herimplementatie Customer Relationship management toepassing bij financiële dienstverlener |
2006 | Plan voor (re)organisatie financiële dienstverlener, ICT als ondersteuning van business doelstellingen |
2004 | Meerjarenplan IT sportorganisatie |
2003 | Informatieplan voor een sportorganisatie |
2002 | Business ontwikkeling facturatie- en incassosysteem |
2000 | Reorganisatie ICT dienstverlener, crisismanagement |
1995-2023 | CEO ICT dienstverlener voor projectmatig realiseren van maatwerk toepassingen |
1988-1995 | CTO Directeur Softwarehuis voor CRM applicaties |
1988 | Business cosultant Maatschappij voor Informatica Management |
1986 | Register Informaticus |
1983-1987 | Projectleider, conultant, business consultant vierde generatietalen en relationele database management systemen |
1983-1987 | Diverse AMBI opleidingen, ISAC technieken, bedrijfskunde, bedrijfseconomie |
1983 | Promotie tot Doctor in de Geneeskunde (dr.) |
1979-1983 | Wetenschappelijk medewerker Erasmus Universiteit Rotterdam, Afd. Fysiologie |
1979 | Cum Laude afgestudeerd als Ir. Werktuigkundige meet- en regeltechniek, cybernetische ergonomie, Technische Universiteit Delft |
2.5 Indien Cliënt ook na schriftelijke aanmaning niet betaalt, is hij naast het alsdan verschuldigde bedrag tevens gehouden tot vergoeding aan Opdrachtnemer van alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten, advocatenkosten daaronder begrepen. De hoogte van deze kosten wordt bepaald op minimaal 15% van het totaal verschuldigde bedrag.
3.1 Iedere partij zal alle redelijkerwijs te nemen voorzorgsmaatregelen treffen teneinde de van de andere partij ontvangen vertrouwelijke informatie geheim te houden.
3.2 Partijen zullen niet zonder schriftelijke toestemming van de andere partij(en) in publicaties of reclame-uitingen melding maken van het bestaan en/of de inhoud van enige tussen hen gesloten overeenkomst en/of de in het kader van een opdracht uitgevoerde werkzaamheden en/of de verkregen resultaten daarvan.
4.1 Rechten van intellectuele eigendom die toekomen aan Opdrachtnemer zullen alleen aan Cliënt worden overgedragen wanneer dat schriftelijk is overeengekomen. Het is Cliënt daarom onder meer niet toegestaan om werken waarop auteursrecht bestaat, zoals documenten, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer:
4.2 Cliënt heeft het recht om de in het vorige lid genoemde documenten en andere werken te gebruiken voor het doel waarvoor zij zijn verstrekt en daarvan voor eigen gebruik afschriften te maken.
4.3 Cliënt staat er voor in dat geen rechten van derden zich verzetten tegen beschikbaarstelling van apparatuur, programmatuur of andere materialen ten behoeve van de uitvoering van de overeenkomst. Cliënt zal Opdrachtnemer voor aanspraken van derden terzake deze beschikbaarstelling en het gebruik dat van de beschikbaar gestelde apparatuur, programmatuur of andere materialen wordt gemaakt, vrijwaren.
5.1 Opdrachtnemer is gehouden zijn opdracht onafhankelijk, naar beste weten en kunnen uit te voeren en daarbij de gedragscode van de NVBI na te leven.
5.2 Indien Opdrachtnemer bij de aanvaarding en/of de uitvoering van zijn werkzaamheden geconfronteerd wordt met feiten of omstandigheden die de voortgang van zijn werkzaamheden en/of het resultaat van zijn diensten negatief zouden kunnen beïnvloeden, dan wel het resultaat geheel of gedeeltelijk onmogelijk maken, zal Opdrachtnemer Cliënt daarvan zo spoedig mogelijk in kennis stellen.
5.3 Cliënt zal aan Opdrachtnemer tijdig alle gegevens verschaffen en alle medewerking verlenen, die Opdrachtnemer nodig heeft voor de juiste uitvoering van de opdracht.
5.4 Indien voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke gegevens niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de afspraken ter beschikking van Opdrachtnemer staan of indien Cliënt op andere wijze niet aan zijn verplichtingen voldoet, heeft Opdrachtnemer het recht tot opschorting van de uitvoering van de opdracht en heeft hij het recht om de daardoor ontstane kosten volgens zijn gebruikelijke tarieven in rekening te brengen.
5.5 De door Opdrachtnemer ingeschakelde medewerkers en derden zullen onder zijn verantwoordelijkheid werkzaam zijn, tenzij inschakeling van deze medewerkers en/of derden door Cliënt is voorgeschreven.
5.6 Partijen zullen over en weer gedurende de looptijd van de overeenkomst alsmede één jaar na beëindiging daarvan, medewerkers, die betrokken zijn geweest bij de uitvoering van die overeenkomst, niet in dienst nemen dan wel anderszins, direct of indirect, voor zich laten werken, anders dan na voorafgaande schriftelijke toestemming van de wederpartij. Cliënt staat ervoor in dat het bepaalde in dit lid tevens zal worden nagekomen door met Cliënt gelieerde derden, zoals maatschappijen in (en/of buiten) Nederland, die behoren tot het concern van Cliënt of het concern waar Cliënt deel van uitmaakt.
7.1 Partijen zijn niet gerechtigd de rechten en verplichtingen uit de overeenkomst zonder schriftelijke toestemming van de andere partij aan een derde over te dragen. Deze toestemming zal niet zonder redelijke grond worden geweigerd. De toestemming verlenende partij is echter gerechtigd aan het verlenen van deze toestemming voorwaarden te verbinden.
7.2 Indien Opdrachtnemer bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik wil maken van de diensten van derden, zal hij Cliënt daarvan tijdig mededeling doen. Cliënt zal zich niet op onredelijke gronden verzetten tegen de inzet van deze derden.
8.1 Indien een der partijen tekort schiet in de nakoming van één of meer van zijn verplichtingen uit de overeenkomst, zal de andere partij hem deugdelijk en zo gedetailleerd mogelijk schriftelijk in gebreke stellen waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming.
8.2 De partij die toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen is tegenover de andere partij(en) aansprakelijk voor vergoeding van de schade die tengevolge daarvan is opgekomen aan de zijde van deze andere partij(en).
8.3 De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst is voor opdrachten met een looptijd tot zes maanden beperkt tot vergoeding van schade tot maximaal het bedrag van het voor de overeenkomst bedongen honorarium. Voor opdrachten met langere looptijd is de vergoeding maximaal het bedrag van het honorarium over de laatste zes maanden.
8.4 De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie is uitgesloten.
8.5 Cliënt zal opdrachtnemer vrijwaren voor alle aanspraken van derden die verband houden met het aangaan en/of uitvoeren van de overeenkomst.
10.1 Buiten hetgeen elders in de overeenkomst is bepaald, is ieder der partijen gerechtigd, zonder dat enige aanmaning of ingebrekestelling is vereist, buiten rechte de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden, indien de andere partij:
10.2 Buiten hetgeen in het vorige lid en elders in de overeenkomst is bepaald, is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst buiten rechte te beëindigen indien de andere partij, na deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst. De verplichting tot het zenden van een ingebrekestelling geldt niet in het geval genoemd in artikel 2 lid 4.
10.3 Beëindiging van de overeenkomst gebeurt op de tussen partijen gebruikelijke wijze van communiceren.
10.4 Verplichtingen welke naar hun aard bestemd zijn om ook na beëindiging en/of ontbinding van de overeenkomst voort te duren, blijven nadien bestaan.
10.5 De werking van art. 7:408 BW is uitgesloten.
10.6 Indien blijkt dat Cliënt essentiële informatie heeft achtergehouden of Opdrachtne-mer de gegronde vrees heeft dat Cliënt zijn verplichtingen aan Opdrachtnemer niet zal nakomen, is Opdrachtnemer gerechtigd de overeenkomst te ontbinden zonder gehou-den te zijn tot (schade)vergoeding, tenzij de wet dwingend anders bepaalt. Cliënt blijft de tot dan toe gemaakte kosten en bestede uren verschuldigd. Opdrachtnemer is gerechtigd om in plaats van te ontbinden, de overeenkomst voort te zetten en het meerwerk te factureren.
10.7 Alle overeenkomsten eindigen op de in de elders in deze algemene voorwaarden of in de overeenkomst vermelde wijze, doch in ieder geval zodra Opdrachtnemer aan haar inspanningsverplichting heeft voldaan.
11.1 Overeenkomsten tussen Cliënt en Opdrachtnemer worden beheerst door Nederlands recht.
11.2 Alle geschillen welke tussen partijen ontstaan, zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Opdrachtnemer, tenzij partijen overeenkomen hun geschil anders te (doen) beslechten.
De tekst van deze algemene voorwaarden is op 18 december 2001 vastgesteld door de Algemene Ledenvergadering van de NVBI en kan worden aangehaald onder de naam “Algemene voorwaarden NVBI”, bij verkorting genaamd “Algemene voorwaarden”.